Den skandalösa graven

Två trångsynta damer stod fredagen den 13.5 2011 vid Peters grav och himlade sig. Käftarna gick och spydde galla över graven. Den var överpyntad och överdimensionerad - så skandalös att "hela byn" pratar om den. Dåligt samvete lär dessutom ligga bakom "pyntandet"??? Fick mig faktiskt att tänka på ordspråket "Genom sig själv känner man andra..."

Ungefär såhär ser den skandalösa graven ut i Munsala. Nu minus några lyktor och ljungen utbytt till penseer. Undrar vad som mest sticker i ögat på byborna? Stenarna? Ängeln? Den hjärteformade krukan med blommor? Att själva gravstenen "sticker ut" och har väckt ont blod  hos vissa är ju redan gammalt. Eller har det fått ny fart såhär till våren... Elakheter vet inga gränser när det gäller vissa människor!

Egentligen är det ju fantastiskt om "hela byn" fortfarande orkar prata om Peters grav, efter såhär lång tid. Den har ju sett ungefär likadan ut ända från att gravstenen kom i oktober, med lite varierande antal ljus - beroende på vem som varit där. Men den här typen av människor som dessa skator orkade ju prata en massa skit om Peter medan han levde - just därför att han vågade sticka ut - så varför sluta när han dör... Det gäller ju bara att hitta nya varianter på skitpratet...

Jag vill låna Sanna Nielsens ord i nedanstående video för att framföra en hälsning till dessa två kärringar, och alla andra som fyller sina munnar med en massa lort. Snälla ni - skaffa er ett liv och ta en omväg nästa gång ni går till gravgården så slipper ni att förfasa er över Peters grav. Trångsynthet var det värsta Peter visste vid sidan av falskhet. Så bespara honom och hans grav er närvaro om den sticker i ögat.


Till alla er andra, som inte sällar sig till denna grupp - tack och lov att ni finns.







Är det stenarna eller ängeln som sticker byborna i ögat?





Kommentarer
Postat av: Leila E

Jag kan bara säga att det där känner jag så väl igen för jag har själv blivit utsatt för elaka saker i mitt liv både jag och min man.Man skall göra som Svenssons gör och inte skilja sig från mängden som det heter i den gamla slagdängan.Människor har som hobby att klanka på andra.Jag tycker att graven är vacker och förmedlar den kärlek du har för din Peter.



Bry dig inte kram/Leila

2011-05-15 @ 09:16:45
Postat av: Annelie

Fy fy fy! Kan inte fatta varför vissa människor måste gotta sig i andras olycka. Stå på dig! Graven är jättefin! Ibland önskar jag själv att jag har en sån vacker grav att gå till.

Kram på dig

2011-05-15 @ 09:36:13
URL: http://www.legoblomma.blogspot.com/
Postat av: Monica

Kära Lisen!

Lämna dessa trångsynta kärringar åt sitt öde. Det är den välkända, och ack så vanliga kungliga avundsjukan och missunnsamheten i den byn, som sticker upp sitt huvud. Där vill alla vara "viktiga" men ingen får sticka ut ur mängden. Då blir det ett ramaskri och en massa skitprat. bakom ryggen förståss, för så mycket ryggrad finns det sällan att man skulle våga stå för sina åsikter när personen själv är närvarande.



Jag har känt Peter i många år och, tyvärr, även hört skitpratet för att han vågade vara den han var och göra det han ville och dessutom på sitt eget sätt. Avundsjukan hade inga gränser. Men Peter var stark och struntade blankt i allt skitprat och han gjorde ju ändå som han ville. Det tycker jag att du också ska göra. Skit i dessa illvilliga själar.



Jag brukar själv ta en sväng via Peters grav när jag är till gravgården. Hans grav är en av dom vackraste på hela gravgården. En av dom få gravar som alltid var ompysslad och framgrävd även på vintern fast det var så mycket snö. Peters grav omges av kärlek och dom som påstår något annat kan se sig i spegeln och granska sitt eget samvete!!!

2011-05-15 @ 09:36:31
Postat av: Kiia

Håller med Monica, hans grav är ju en av dom vackraste och mest välskötta på hela gravgården, vinter som sommar. Skvallertackorna kan verkligen ta sig i häcken. Ååh, jag blir så förbannad på såna människor som ska lägga näsan i blöt i allt.

2011-05-15 @ 10:10:18
Postat av: TJ

Slut å bry dej. Dom har ett fattigt liv som int har annat att fundera över.

2011-05-17 @ 16:37:54
Postat av: Miia

Alltså att folk orkar!! Men det är klart,de har ju uppenbarligen inte något bättre att lägga sin energi på än att prata skit! "Hela by" brukar vid närmare efterforskning vara en liten sekt på ett par patetiska personer = kärringarna!

Graven är jättefin & ett tecken på kärlek (vilket högst troligen petar dem i ögonen)



Stå på dej Lisen,och försök att inte slösa din energi på sådana människor som kärringaran,de e inte ens värd att va arga på!



Kram Miia & ligisterna

2011-05-20 @ 16:52:40
URL: http://trollungen-miia.blogspot.com
Postat av: Lisen

Miia: Du har så rätt. "Hela byn" lär inte vara så många fler än just dom två kärringarna som har bekymmer för allt som händer i byn. Gardinen fladdrar för jämnan. Jag känner dom inte personligen, men dom tycks känna mig mycket väl eftersom dom har så mycket att ta ställning till.



Och du har rätt i att man inte ska sätta sin energi på ilska över sånt trams. Det är inte värt det. Och som sagt - har dom inget eget liv så måste dom ju leva andras.... Skit för dom.



Leila, Annelie, Monica, Kiia och TJ: Tack ska ni ha! Jag ska stå på mig ;)

2011-05-21 @ 13:16:27
Postat av: Mia W

Jag går min runda där på gravgården förbi alla vänner och släktingar. Och Peters grav är så fin så fin.

2011-06-04 @ 14:05:18
Postat av: Brita

Sådant skall du inte bry dig om. Peters grav är så fin och så omskött. Mina steg går alla gånger till hans plats då jag är där på gravgården.



Kram Brita

2011-06-08 @ 09:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0